Legjobb hiit foglalkozás fogyáshoz, 8 hetes HIIT edzés a hatékonyabb zsírégetéshez

A legrövidebb út a kockás hashoz: a HIIT edzés - ecojet.hu

A HIIT edzést már többször megemlítettem korábbi írásaimban, de csak úgy szőr mentén és sosem bonyolódtam bele igazán.

  1. HIIT munkamenet súlyokkal a test tonizálására Ha le akar fogyni, és az izmokat tónusba hozza, hogy megszabaduljon a problémás helyektől, és hogy a test rugalmassá és fitté váljon, akkor válogatást kínálunk nagyszerű HIIT edzésekről súlyzókkal.
  2. Najbolji zsírégető zaj - ecojet.hu

Pedig egy igazán egyszerűnek tűnő és hatékony edzésmódszerről van szó. Nézzük meg hát, hogy mi is ez és mire és kinek jó ez és mire érdemes odafigyelni: A HIIT, mint általában minden menő kifejezés itt is az angol közvetlen átvételét jelenti, azaz a High Intensity Interval Training-ét. Magyarul elég bénán hangzana a nagy intenzitású intervallum edzés, különösen pedig a NIIE. Mint a neve is mutatja a HIIT egy az intervallum edzések közül. Ide tartozik a fartlek, az intervallum, a Tabata, Gibala, és még jó néhány fajta edzésmódszer.

Lényegük minden esetben az, hogy egy rövid intenzív szakaszt egy másik, általában hosszabb pihenő szakasz követ. A különböző fajtáit jellemzően az intenzitás mértéke és az intervallumok hossza határozza meg.

Míg a Tabata esetében fix időtartamok vannak, azaz 20 másodperc intenzív munka, majd 10 másodperc pihenő, összesen nyolcszor, azaz 4 percen keresztül, addig a HIIT edzés esetében egyetlen fix pont van, mégpedig, hogy az intenzív szakaszban a pulzusnak el kell érnie a maximális értéket, azaz leegyszerűsített számítás szerint életkor értéket.

Viszont az, hogy ezt milyen módszerrel éred el, meddig tartod fenn legjobb hiit foglalkozás fogyáshoz mennyit pihensz utána, az rád van bízva.

Persze nem teljesen szabadon választott foglalkozás ez, mert oda kell figyelni néhány dologra. A pulzusszámot már írtam. Egyszerűnek hangzik, de nagyon nem az.

Az egész módszer eredményessége ezen áll, vagy bukik.

10 tipp, hogy biztosan leadd a zsírpárnáidat | Well&fit

Viszont másodperc alatt feltúrni a pulzust az nem is annyira könnyű. Tényleg a maxot kell adni, legyen az sprint, tekerés, ugrálás, vagy bármilyen tevékenység, azt maximális erőbedobással kell végezni.

legjobb hiit foglalkozás fogyáshoz

Ami a csövön kifér. Különben nem lesz meg a pulzus. Tehát a legfontosabb, hogy a pulzusszám meglegyen.

legjobb hiit foglalkozás fogyáshoz

A második tényező az intenzív, azaz a munkaszakasz hossza. Ez már nincs megkötve. Jellemzően másodperc szokott lenni. Ahogy fejlődsz, úgy érdemes növelni. Ez is inkább az előző pont függvénye, azaz olyan időtartamot kell választani, ami alatt el tudod érni a szükséges pulzus számot, viszont fenn is tudod tartani végig. A teljesen kezdők másodperctől indulhatnak, de a nagyon profiknak sem érdemes 1 perc fölé menni.

A harmadik, leglazább tényező, a pihenő szakasz. A kezdők számára nem is érdemes előírni. Sokkal fontosabb, hogy a pulzusszám visszatérjen a kiinduló érték közelébe. Lehet, hogy az első kör után eco slim skroutz elég lesz fél perc, míg a tízedik után már akár két perc is kellhet hozzá.

Sokkal fontosabb, hogy a pulzusszám visszatérjen a normális szintre, minthogy fix időintervallumot tartsunk.

  • Szerző: net.
  • Fogyás vs. zsírvesztés | HIIT edzés
  • Fogyni több cellulit

Később majd az intenzitás fokozásához persze lehet rövidíteni ezt, sőt akár meg is fordulhat a két intervallum hossza. A negyedik összetevő pedig nem más, mint a gyakorlat maga.

Laza mozgás fogyáshoz vezet

Itt elméletileg bármi szóba jöhet, legjobb hiit foglalkozás fogyáshoz a valóságban azért van néhány technikai korlát. Akkor jó egy mozgásforma a HIIT edzésre, ha meg tudja aoi yu fogyás a pulzust gyorsan és fenn is lehet tartani vele a szükséges időtartamra.

Praktikus, ha ugyanazt legjobb hiit foglalkozás fogyáshoz mozgásformát legjobb hiit foglalkozás fogyáshoz a pihenő és a munka intervallumra is, tehát arra is alkalmasnak kell lennie, hogy lassan és könnyedén végezve vissza tudjon lassulni a pulzusunk. Ugyanakkor csak a pulzus megemelése a szempont, nem akarunk mikrosérüléseket létrehozni, nem érdekel legjobb hiit foglalkozás fogyáshoz a hipertrófia, a fehérjeszintézis és a metabolikus stressz sem.

A HIIT lényege, hogy perc alatt letudjuk és utána ne kelljen az izomzatnak napokig regenerálódnia. A jól megválasztott gyakorlatokkal, akár heti edzést is kényelmesen el lehet végezni. A filozófia a HIIT mögött az, hogy a hirtelen, nagymértékű energiaigényt a szervezet nem tudja az ATP raktáraiból megoldani, viszont ennek következményeként az edzés után még órákkal is próbálja visszaállítani az általunk szétbarmolt egyensúlyt.

Ez persze nem csak az EPOC rövidítés alatt megbújó oxigénhiányt jelenti, hanem ennél sokkal több dolgot, azt ADP visszaalakítását, a tejsav eltüntetését, a tápanyagok pótlását, a sérülések kijavítását. Ezek pedig energiát igényelnek. Ahhoz pedig testzsírt fog nyugalmi állapotban felhasználni. Ha nem is sokat, de lassan és folyamatosan. Ráadásul, ha minden másnap elvégzel egy rendes HIIT edzést, akkor gyakorlatilag az egész nyugalmi állapotodban fenn fog maradni a zsírégetés valamilyen szinten.

Fogyni pulzusszám

A fenti szempontok alapján a legjobb gyakorlatok a saját testsúlyos gyakorlatok. A súlyzós gyakorlatokkal az a baj, hogy igen megterhelőek és viszonylag nehezen emelik meg a legjobb hiit foglalkozás fogyáshoz, ha viszont megemelték, akkor gyorsan el is fáradunk benne.

Legjobbak a sprintek, ugrások, evezések, tekerések.

legjobb hiit foglalkozás fogyáshoz

Én a következő 5 HIIT edzést szoktam variálni: 1. Evezés Evező gépen kis ellenállás mellett 30 mp intenzív evezés, majd 1 perc pihenő szakasz alatt lassú csapásszámmal.

legjobb hiit foglalkozás fogyáshoz

Boksz 30 mp bokszzsák püfölés, majd 1 perc pihenő. A pihenő alatt nem szabad leülni, mozogni kell folyamatosan. A püfölést azért is hívtam így, mert a többségünk nem profi bokszoló, így nem lesznek ezek szabályos ütések, ráadásul nem is szabad túl nagy erőt belevinni, mert nem az a lényeg, hanem a sebesség, hogy a pulzus felszaladjon. Az ütéseket ki lehet egészíteni rúgásokkal is természetesen.

Bepattanok a kocsiba és 3 perc autózás után fenn vagyok a hegyen.

15 PERCES ZSÍRÉGETŐ EDZÉS / ESZKÖZÖK NÉLKÜL / KOLOSZÁR ENIKŐ fogyás a testtípusomhoz

Elég távol a világtól, hogy ki lehessen kapcsolni. Rövid bemelegítés után futok felfelé villanyoszlopnyi távolságot ~ méter.

legjobb hiit foglalkozás fogyáshoz

Az első kettőt még óvatosabban, de aztán ami a csövön kifér.

További a témáról