Zsírvesztés magas intenzitás vs alacsony intenzitás

Milyen intenzitással érdemes edzeni? – BiotechUSA Blog

Az aerob és az anaerob jelentése A mostani cikkben megtudhatjátok, hogy pontosan mi is a különbség az anaerob és aerob munkavégzés, -testmozgás között.

zsírvesztés magas intenzitás vs alacsony intenzitás

A szervezetben kétfajta anyagcsere folyamat működik; aerob és anaerob. Más szóval ez azt jelenti, hogy testünk két különböző módon jut hozzá a mozgáshoz szükséges energiához.

zsírvesztés magas intenzitás vs alacsony intenzitás

Az anyagcsere-folyamatokat értelmezhetjük a szervezet szintjén táplálkozás, légzés, kiválasztásilletve sejtszinten sejtek transzportfolyamatai, sejtlégzés, fehérjeszintézis stb. Aerob edzés: Aerob edzés során a testmozgáshoz-izmokhoz szükséges energia előállítása nagy mennyiségű oxigén felhasználásával történik.

zsírvesztés magas intenzitás vs alacsony intenzitás

A szervezet a rendelkezésére álló energia-tartalékokat szénhidrátok és zsírok vitaminok aminosavak oxigén segítségével égeti el, s így biztosítja az izmok számára szükséges energiát. A magas intenzitása miatt az anaerob tartományban történő mozgás csak rövidebb ideig tartható fenn, amit pihenési szakasz aerob energiafelhasználás követ.

Hatályos: Az adatok kezelésével összefüggésben Szolgáltató mint adatkezelő ezúton tájékoztatja a Honlapot igénybe vevő felhasználókat a Honlapon általa kezelt személyes adatokról, a személyes adatok kezelése körében követett elveiről és gyakorlatáról, a személyes adatok védelme érdekében tett szervezési és technikai intézkedéseiről, valamint az érintett felhasználó jogai gyakorlásának módjáról és lehetőségeiről. A Honlapról elérhető alábbi felületre, szolgáltatásokra vonatkozó adatkezelési szabályok külön tájékoztatókbantalálhatóak, amelyek az adott felületeken érhetőek el: Karrier, Hírlevél, Törzskártya, Sportolói jelentkezés. A cookie-val kapcsolatos részletes adatkezelési szabályok szintén külön tájékoztatóban találhatóak.

Anaerob edzés növeli az izomzatot és a teljesítményt, valamint az aerob mozgás hatékonyságát, s elengedhetetlen a versenyteljesítmény eléréséhez. Az aerob edzés fajtái: Alacsony intenzitású aerob edzés szervezetünk az energiát a zsírsejtek elégetéséből nyeri, nem pedig az izmok cukraiból.

zsírvesztés magas intenzitás vs alacsony intenzitás

Így az alacsony frekvenciájú aerob edzéshez ennek megfelelően nem olyan sok energiára van szükség, tehát kis megterheléssel jár ez a legnagyobb előnye ennek a mozgásformának. Hátránya viszont, hogy időigényes legalább 45 perc kell ahoz hogy legyen eredménye. A lassú biciklizés, kocogás vagy úszás mind az alacsony intenzitású aerob edzés kategóriájába tartoznak.

zsírvesztés magas intenzitás vs alacsony intenzitás

Ez a mozgásforma nagyon intenzív, és keményebb erőfeszítést jelent, mint az alacsony intenzitású aerob edzés. Javasolt időtartama perc, tehát gyorsan elvégezhető.

KEZDŐKNEK, 30 PERC HIIT EDZÉS! ALACSONY INTENZÍTÁS, HATÉKONY ZSÍRÉGETÉS!

Ebbe a kategóriába tartozik például a sprintfutás pl. Általánosságban el lehet mondani, hogy az aerob edzésről, hogy mind az alacsony, mind a magas edzés jym fogyás főként rövid távú zsírégetést jelent. Ezért érdemes a másik edzés fajtával, az erősítő edzéssel, valamint egészséges, jól kialakított étrenddel összehozni. Fogyni vágyóknak, zsírégetés szempontból a legjobb a váltakozó intenzitású mozgások végzése, vagyis az aerob és az anaerob tartományok váltogatása.

Előző Következő Milyen intenzitással érdemes edzeni? Azt már a diétákhoz kapcsolódó tévhitekről szóló bejegyzésünkben is leírtuk, hogy a túl nagy intenzitással végzett testedzés nem, hogy nem égeti a zsírt megfelelően, de az izmokat fogyasztja el az energiatermeléshez. De milyen intenzitással érdemes edzeni, mikor fogyunk a legjobban?

Egy ideális zsírégető edzésterv legalább heti 2 kardió edzést és zsírvesztés magas intenzitás vs alacsony intenzitás erősítő edzést tartalmaz. Azt tudni kell, hogy bármennyi mozgás jobb, mint a nem-mozgás.

Tehát, ha csak hetente egyszer tudsz elmenni, mozogni, az is sokkal jobb, mintha egyszer sem mennél el.

zsírvesztés magas intenzitás vs alacsony intenzitás

További a témáról