A zsírvesztés zónája

a zsírvesztés zónája

Ha fogyni szeretnénk, a cardio gyakorlatok fontos részét képezhetik a súlyvesztéshez szükséges fegyvertárunknak. A hatékony cardioedzés összeállításakor az első lépés az, hogy megértsük, mit tehetnek ezek a gyakorlatok a testünkért. Azt már tudjuk, hogy amikor több kalóriát égetünk el, mint amennyit evés útján beviszünk a szervezetünkbe, súlyt vesztünk.

A fogyás legjobb módja a zsírégetés, az erőnléti edzés és az egészséges étrend kombinációja. Szervezetünk nem úgy működik, hogy hol szénhidrátot, hol zsírt éget, hanem általában mindkettőt használja energiaforrásként egy időben. Felhasználásuk aránya ugyanakkor aktivitásunk pillanatnyi szintjétől és az oxigénellátástól függ. Ha folyamatos testmozgást végzünk, és ettől pulzusunk és légzésritmusunk megemelkedik, akkor nő a zsírégetés aránya.

  1. Hatályos:
  2. Pulzusszámológép pulzus zónák kiszámításához - Vasculitis
  3. Andrea nagyobb súlycsökkenés

A zsír elégetéséhez ugyanakkor megfelelő mennyiségű oxigén kell, tehát felhasználását az a zsírvesztés zónája mozgásformák segítik elő. Amennyiben a megterhelés túl nagy, és nem jutunk elegendő oxigénhez anaerob edzésformákakkor szervezetünk több szénhidrátot használ fel, mivel azt oxigén nélkül tejsavas a zsírvesztés zónája is fel tudja használni.

A ZSÍRÉGETŐ ZÓNA – EZ IS CSAK EGY MÍTOSZ A FOGYÓKÚRÁZÓK KÖRÉBEN?

Ha aerob tartományban szeretnénk maradni, olyan tempóban kell a zsírégető edzést végeznünk, hogy pulzusunk és légzésszámunk is megemelkedjen, de ne ziháljunk, ne kapkodjuk közben a levegőt, tehát megfelelő legyen az oxigénellátás. A zsírégető edzést hetente legalább alkalommal végezzünk, legalább perc időtartammal, hiszen a szervezet aktivitási szintjének megemelkedéséhez, a jelentősebb zsírégetés megindulásához időre van szükség.

A zsírvesztés zónája, hogy a pulzusunk megemelkedett-e és ha igen milyen mértékben azt saját magunknak is tudjuk ellenőrizni. A pulzusmérés legfontosabb célja a biztonság és az egészségvédelem. A legtöbb embernek legfeljebb az éves orvosi vizsgálaton mérik meg a pulzusát, viszont, ha felülünk egy szobakerékpárra vagy egy elliptikus gépre, akkor rögtön látjuk, mennyi a nyugalmi pulzusunk.

A mozgásról még többet

Az átlagos nyugalmi pulzusszám körül van. Ha a nyugalmi pulzust több alkalommal felettinek mérjük, az utalhat betegségre is, érdemes kérni egy általános kivizsgálást.

a zsírvesztés zónája veronicas fogyás

Ugyanúgy jelzésértékű lehet az is, ha az edzések után túlságosan lassan nyugszik meg a pulzusszám. Ha az edzés befejezése után 10 perccel a pulzus magasabb, mint a nyugalmi pulzus 1,2-szerese, akkor érdemes megkeresni ennek az okát ami túledzés és egészségügyi probléma is lehet. Mivel a szobakerékpárok, az evezőpadok, a lépcsőző-gépek és a többi cardio gép is rövid idő alatt megemeli a pulzust, érdemes mérni, és a céljainknak megfelelően belőni az ideális percenkénti szívverést.

A szakemberek 5 pulzustartományt határoztak meg, amelyek különböző hatással vannak edzettségi állapotunkra.

a zsírvesztés zónája fogyás avondale birtokok ga

A különböző tartományokat a maximális pulzusszám alapján alakították ki, ezt könnyen kiszámíthatja: mínusz az életkor. Ezt nevezik a regenerációs pulzustartománynak.

Ebben a zónában már jelentősen megnő az oxigén felhasználás, javul a keringési rendszer állapota.

Metálozott testek - Fitnesz, diéta, egészséges életmód portál

Akkor válassza ezt a zónát a pulzuskontrollált edzéshez, ha éppen most kezd el újra sportolni, ha idősebb és nem mozog túl gyakran, vagy ha nem teljesen egészséges a keringési rendszere.

Második zóna: a maximális pulzus százaléka, ez az ideális zsírégetés zónája, nagyon sokan épp azért vásárolnak elliptikus gépeket, szobakerékpárokat vagy lépcsőző-gépet, mert szeretnének megszabadulni a súlyfeleslegüktől, éppen ezért valószínűleg ez a leggyakrabban alkalmazott pulzustartomány a cardio gépeken. A zsírégetés 20 perc után a zsírvesztés zónája be, ezért hosszabb edzésidőkre van szükség. Harmadik zóna: ez az aerob zóna, ami a maximális pulzus százaléka. Az állóképességét ebben a tartományban fejlesztheti legjobban, illetve nagyon jó hatással van a szívre és a tüdőre.

Növeli a fittséget, ajánlott mindenkinek, tisztít, hogy gyorsan fogyjon egészséges, és nem most kezdett el sportolni. A második zónánál kisebb mértékben, de itt is történik zsírégetés. Negyedik zóna: más néven anaerob zóna, ami a maximális pulzus százaléka.

a zsírvesztés zónája fogyhat miért terhes

Ha egy jó, általános kondíciót szeretne elérni, ahhoz bőven elég a harmadik zónában edzeni, az anaerob zónában végzett edzés már igen komoly teljesítménynek számít. Ebben a tartományban az izmoknak szükséges oxigént nem tudjuk a légzéssel pótolni, és tejsav halmozódik fel bennük.

  • Edzéstartás közben elég nehéz mindenkinek elmagyaráznom ezeket a biokémiai folyamatokat, csak leegyszerűsítve, nagy vonalakban tudom olyankor felvázolni, hogy is van ez.
  • Testtisztítás és zsírégetés
  • Zsírégető zóna: ennyi legyen a pulzusod, miközben futsz - Fogyókúra | Femina
  • Nem csak fogyókúrás mítosz a zsírégető zóna, Zsírégető tudományos
  • Szálkásodj aerob edzéssel!
  • Még több termék Az optimális tempó megtalálására megoldás a zsírégető zóna kiszámítása.

Viszont ebben a zónában a szervezet hozzászokik a megterhelésekhez, és nagyobb teljesítményekre lesz képes. Milyen sport ideális a munkámhoz? Ma már nem kérdés a sport fontossága, mindenki rögtön tud legalább két—három indokot, amiért fontos a rendszeres mozgás az életünkben.

A ZSÍRÉGETŐ ZÓNA – EZ IS CSAK EGY MÍTOSZ A FOGYÓKÚRÁZÓK KÖRÉBEN?

Legyenek ezek a pozitív tények akár élettani hatások, akár a sportos testalkat. Munka mellett azonban ez nem mindig egyszerű, főleg, ha nem találtuk még meg a számunkra ideális mozgásformát.

  • Maga a zsírégető zóna, vagy zsírégető pulzus az, mint egy ideális tartomány, amelyet az edzés során célszerű tartani, hogy a fogyás beinduljon.
  • Eco slim oz
  • A mozgásról még többet | ZEFI - Zuglói Egészségfejlesztési Iroda
  • A hatékony zsírégetés alapjai :: Fitness Akadémia
  • Minden, amit tudnod kell a zsírégető zónádról! | Peak girl
  • Nem minden edzés egy edzésben történik.

Egy napi nyolc órás irodai ülőmunkához teljesen más sporttevékenység ideális, mint egy gyerekek után rohangáló, egész napos zsivajban dolgozó óvónő számára, de megint más mozgásformára van szüksége egy állandóan nagy súlyokat cipelő munkásnak.

További a témáról